הזמינו עוד היום את הספר שלי – שבת עם חן

הזמינו עוד היום את הספר שלי

עוד תוצאות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
מתכונים

הצ’ורוס המושלם

שיתוף
מתכונים למייל
מתכונים קשורים
ללא שםsmall
עוגת שושנים מרנג
IMG_0050-21small
חלות של שבת
DSC00044(1)-2small
קרם ברולה
DSC00111(1)-2small
עוגיות כוכבים בציפוי מתוק

 

כמה ניסיונות עשיתי כדי להגיע לצ’ורוס המושלם הזה שמה שמאפיין אותו זה הבצק הקריספי מבחוץ והרך מבפנים.

הכי קשה היה לחשוב על טכניקה טובה ונוחה כי לזלף ביד אחת בצק צ’ורוס ישירות לשמן החם, לגזור אותו ביד השנייה, תוך כדי השגחה על הצ’ורוס שכבר מיטגנים, זו משימה מסורבלת ולא פשוטה בכלל.

הייתי חייבת למצוא וטכניקה ברורה כדי שכולם יוכלו להכין בבית את הצ’ורוס הקלאסי והטעים.

את הצ’ורוס (שמקורו בספרד\ פורטוגל\ מקסיקו) מכינים מבצק רבוך, שזה בצק שעשוי משומן, נוזלים וקמח שעובר בישול קצר ומוסיפים לו ביצים. ככל שיהיו יותר ביצים כך הצ’ורוס יהיו פחות קריספיים ולכן חייב שיהיה איזון מדויק במרקם הבצק. אם הבצק יהיה קשה מדיי (פחות ביצים) יהיה קשה לזלף אותו, אם הוא יהיה נוזלי מדיי (יותר ביצים) הצ’ורוס לא יהיה קריספי.

לגבי הטכניקה, אני מזלפת את הבצק על נייר אפייה משומן, מקפיאה וככה הרבה יותר קל לטגן אותם, פשוט שולפים את מקלות הצ’ורוס הקפואים ומכניסים לשמן.

זה מתכון מושלם להכין בהדלקת נרות בחנוכה, במיוחד אם אתם מארחים. אפשר להכין מראש את זילופי הבצק ולשמור בהקפאה.

 

 

הצ'ורוס המושלם

חן במטבח הצ’ורוס המושלם הצ’ורוס המושלם
מנות: כ-20 צ'ורוס בינוניים
* כתיבה - חן מזרחי fat

רכיבים

לבצק:
1 כוס מים
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות
2 כפות סוכר
רבע כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
1 כוס קמח
3 ביצים

 

לציפוי:
חצי כוס סוכר
חצי כפית קינמון

 

לרוטב שוקולד:
100 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
חצי כוס שמנת להקצפה

אופן ההכנה

הכנת הבצק:

  • להניח את המים, חמאה, סוכר, מלח ותמצית וניל בקלחת או סיר קטן. להניח על אש גבוהה, לערבב עם כף סיליקון (או עץ) עד שכל החמאה נמסה ולהביא לרתיחה.
  • להוסיף את הקמח, להנמיך לאש נמוכה-בינונית ולערבב כל הזמן עד שהתערובת מתאחדת לכדור בצק ונפרדת מדפנות הסיר, כחצי דקה-דקה.
  • להעביר את הבצק לקערת המיקסר, לחבר וו גיטרה ולערבב על מהירות בינונית כ-3 דקות או עד שנוגעים בתחתית הקערה של המיקסר והיא כבר לא רותחת, אלא חמימה.
  • להנמיך מהירות, להוסיף את הביצים בנגלות- להוסיף ביצה אחת, לערבב ולחכות שהבצק יתאחד ולהוסיף עוד ביצה וכך הלאה. (לא חייב להשתמש במיקסר, אפשר גם לערבב ידנית).
  • להעביר את הבצק לשקית זילוף (כדאי שתהיה שקית עמידה שלא נקרעת בקלות) עם פייה גדולה בצורת כוכב סגור.

 

זילוף:

  • לרפד תבנית בנייר אפייה. להדביק את ארבעת הקצוות של נייר האפייה לתבנית בעזרת נגיעה קטנה של בצק. כך הנייר לא יזוז ויתרומם במהלך הזילוף.
  • לשמן את נייר האפייה. לשמן מספריים של מטבח.
  • לזלף את הבצק על נייר האפייה המשומן, באורך שרוצים (אני עשיתי באורך של 14-15 ס”מ ) ולגזור את הקצה עם המספריים המשומנות. לזלף באותו אופן את כל הבצק ליצירת מקלות צ’ורוס.
  • להכניס את התבניות של בצק הצ’ורוס למקפיא לחצי שעה- שעה או עד שאפשר להרים בקלות את בצק הצ’ורוס. לא לכסות את התבנית כדי שהכיסוי לא יפגע בצורה. אפשר לכסות רק כשהבצק קפוא לגמרי.

 

טיגון:

  • בסיר קצת רחב, לחמם שמן עמוק לטמפרטורה של 160-170 מעלות (לא חם מאוד וגם לא קר מדיי). להניח בעדינות בשמן החם כמה מקלות של צ’ורוס ולטגן עד שמשחימים מכל הצדדים. במהלך הטיגון להפוך אותם כדי שישחימו גם בצד השני.
  • להוציא לרשת צינון מרופדת בנייר סופג. לערבב את הסוכר והקינמון בצלחת עם שוליים גבוהות ולצפות את הצ’ורוס בתערובת הסוכר כשהם עדיין חמימים (הסוכר נתפס יותר טוב על הצ’ורוס כשהם חמים).
  • לרוטב שוקולד- להניח את קוביות השוקולד והשמנת בצלוחית או בכוס. להכניס למיקרוגל לחימום של חצי דקה-דקה. לחכות כמה שניות ולערבב לרוטב שוקולד חלב ומבריק.
  • לטבול את הצ’ורוס ברוטב שוקולד ולהנות מהרגע.

 

בתיאבון

 

 

שבת עם חן

בספר תמצאו מתכונים לשבת מושלמת: מאכלי עדות, מנות מגוונות לערב שבת, מטעמים לשבת בבוקר שמציפים את הבית בריחם האופייני, וכמובן, ארוחת שישי בצהריים שהיא הסיפתח הראוי לסופשבוע טעים ומלא נחת.

 

הכנתם? שתפו באינסטגרם ותייגו @heninthekitchen

96 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים ישירות למייל!

דילוג לתוכן