בתקופה הזו של החופש הגדול והקיץ, אני הכי אוהבת להכין מנות זריזות, קלות וכאלה שלא דורשות לעמוד ליד הכיריים.
פשוט זורקים את כל המצרכים לתבנית אחת, מכניסים לתנור ונותנים לו לעשות את כל העבודה.
זו בדיוק מנה כזאת, עוף עם אורז ועגבניות שרי בתבנית אחת.
האורז מתבשל יחד עם העוף, סופג את כל הטעמים הנהדרים שלו ושל עגבניות השרי, ויוצא עסיסי, רך וטעים במיוחד.
עגבניות השרי מוסיפות למנה עסיסיות מטורפת, העוף יוצא רך ונימוח, ובסוף מתקבלת ארוחה שלמה במינימום עבודה ומקסימום טעם.
עוף אורז ועגבניות שרי בתבנית אחת
חן במטבח
עוף אורז ועגבניות שרי בתבנית אחת
רכיבים
8 חתיכות עוף, שוקיים\ ירכיים
2 כוסות אורז פרסי שטוף היטב
½ קילו עגבניות שרי חצויות, כ-30 עגבניות שרי
¼ כוס שמן זית
3 שיני שום כתושות
2 כפות סילאן
2 כפיות פפריקה מתוקה
1 כף רסק עגבניות
1 כף מלח
¼ כפית פלפל שחור טחון
½ צרור פטרוזיליה או כוסברה קצוצה
3 כוסות מים רותחים
אופן ההכנה
תבנית מלבנית בינונית או עגולה שמתאימה לתנור
- לחמם תנור ל-160 מעלות חום עליון ותחתון.
- להוסיף לתבנית האפייה שמן זית, שום כתוש, סילאן, פפריקה, רסק, מלח ופלפל שחור, לערבב היטב.
- להוציא כ-1 כף מהתערובת ולשמור בצד.
- להוסיף לתבנית עגבניות שרי, פטרוזיליה וחלקי העוף, לערבב כך שהעוף יצופה היטב בתערובת התבלינים.
- להוסיף את האורז ולערבב היטב.
- לסדר את חלקי העוף כך שהעור כלפי מעלה ושישבו מעל האורז.
- להוסיף מים רותחים, להשתדל לשפוך אותם מעל חלקי העוף כך ששאריות האורז הדבוקות על פני העוף ירדו.
- לכווצ'ץ' נייר אפייה, לפתוח ולהניח מעל הכל כך שייכסה את פני התבשיל. לסגור היטב בנייר כסף.
- להכניס לתנור לצלייה של שעה וחצי-שעתיים.
- להוציא מהתנור, להעביר את התנור ל-200 מעלות על מצב גריל. להוריד את נייר הכסף ונייר האפייה . להבריש את פני העוף ברוטב ששמרנו בצד ולהחזיר לתנור לצלייה של כ-20 דקות או עד שהעוף משחים יפה. להוציא ולהגיש.
