הזמינו עוד היום את הספר שלי – שבת עם חן

הזמינו עוד היום את הספר שלי

עוד תוצאות...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
מתכונים

פאי לימון מרנג

שיתוף
מתכונים למייל
מתכונים קשורים
DSC00077-2small
חזה עוף עסיסי ברוטב לימוני
DSC00011small
עוגת שמרים קינמון
DSC00043-2small
טישפישטי
DSC00022-2small
עוגת טורט דבש

 

שכבת בצק פריך חמאתי נמס בפה, שכבת קרם לימון חמצמץ במרקם קרמי הכי מושלם ומעל הכול שכבת מרנג שרופה בדיוק כמו מרשמלו במדורה. הכול ביחד נותן את הביס הכי מרענן וטעים של הקיץ.
אז נכון שזה פאי קצת מורכב להכנה  ואולי בפעם הראשונה זה יהיה קצת מאתגר אבל זה לגמרי שווה את זה ובפעם השנייה שתכינו זה כבר יהיה הרבה יותר קל
כנסו לסרטון ותגלו איך להכין את הפאי (יותר נכון טארט) לימון הכי טעים שתכינו ועל הדרך גם את הבצק הפריך המושלם .

 

פאי לימון מרנג

חן במטבח פאי לימון מרנג פאי לימון מרנג הדפיסו את המתכון
* כתיבה - חן מזרחי fat

רכיבים

בצק פריך:
1 כוס קמח
¼ כפית מלח
1 כף אבקת סוכר
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
½ ביצה (לערבב קודם ביצה שלמה ולהשתמש רק בחצי ממנה)

קרם לימון:
3 ביצים
4 חלמונים (לשמור את החלבונים למרנג)
1 כף קורנפלור
¾ כוס סוכר
¾ כוס מיץ לימון סחוט
1 כף גרידת לימון (בערך מ-2 לימונים)
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות

מרנג:
4 חלבונים
1 כוס סוכר
קמצוץ מלח

אופן ההכנה

רינג בקוטר 22-24 ס”מ (בסרטון השתמשתי ב-22 ס”מ)/ תבנית פאי מתפרקת\ תבנית עגולה רגילה מתפרקת
השימוש בכוס מידה של 250 מ”ל

לבצק:

  • להכניס לתוך קערת מעבד המזון את הקמח, מלח ואבקת סוכר, לערבב.
  • להוסיף את החמאה ולערבב בפולסים עד שנהיית תערובת כמו חול לח. להוסיף חצי ביצה ולערבב עד שהתערובת כמעט מתחילה להיאסף לכדור בצק.
  • להוציא את הבצק למשטח העבודה ולאסוף אותו לגוש בצק. לחלק את הבצק לשליש ושני שליש. בינתיים לשים את שני שליש הבצק במקרר עטוף בניילון נצמד.
  • לקחת את שליש הבצק ולרדד אותו בין שני ניירות אפייה למלבן צר וארוך, לא דק מדיי (כחצי ס”מ עובי). לשחרר את נייר האפייה העליון, להחזיר, להפוך ולהוציא שוב את נייר האפייה העליון. להניח על תבנית ולשים במקרר.
  • להוציא את השני שליש בצק מהמקרר ולרדד בין שני ניירות אפייה לעיגול בקוטר הרינג. לשחרר את נייר האפייה העליון, להחזיר את הנייר על הבצק, להפוך את הבצק ככה שהנייר אפייה ששחררנו נמצא עכשיו למטה, ולהוציא את נייר האפייה העליון (שימו לב שבסרטון שכחתי לעשות את השלב הזה. חשוב מאוד לשחרר את הבצק מהנייר התחתון כדי שיהיה לאדים מקום לצאת). להניח את הבצק ביחד עם נייר האפייה על תבנית אפייה ועם הרינג לקרוץ עיגול מהבצק. להוריד את כל הבצק העודף מסביב לרינג.
  • להוציא מהמקרר את המלבן (אם הוא לא קר מספיק כדאי להכניס לכמה דקות למקפיא, אחרת יהיה קשה לבנות את השוליים). ליישר את המלבן עם גלגלת פיצה ולחתוך רצועות בעובי של גובה הרינג (אצלי זה היה 2 ס”מ). להלביש את הרצועות על השוליים של הרינג ולהדק בעדינות לדפנות הרינג. לחתוך עם סכין את כל שאריות הבצק שיוצאות מהרינג.
  • להכניס את הבצק לפחות שעה למקפיא. אפשר גם לשמור במקפיא כחודש עד לשימוש (עטוף היטב).
  • לחמם תנור ל-190 מעלות. אחרי שהבצק התקרר במקפיא, להכניס לתנור לאפייה של כ-15-20 או עד שהבצק מזהיב יפה. להוציא ולתת לו להצטנן לגמרי.
  • אם אין לכם רינג, אפשר להכין את בצק הטארט גם בתבנית פאי מתפרקת או תבנית עוגה מתפרקת. אחרי קירור הבצק במקפיא יש לחורר מעט את תחתית הבצק עם מזלג ולאפות כרגיל.

לקרם לימון:

  • בקלחת קטנה או סיר קטן (לא לשים עדיין על האש) לערבב היטב עם מטרפה ידנית, את הביצים, החלמונים והקורנפלור עד שאין יותר גושים של קורנפלור.
  • להוסיף את הסוכר, מיץ לימון וגרידת לימון ולערבב היטב לתערובת אחידה.
  • לשים את הסיר על אש בינונית ולערבב כל הזמן עם מטרפה עד שהתערובת מסמיכה והופכת לקרם. היא מתחילה להסמיך ברגע שהיא מגיעה לרתיחה. (חשוב לא להפסיק לערבב כדי שהתערובת לא תהפוך לחביתה).
  • לכבות את האש ולהוסיף כל פעם קוביית חמאה, לערבב עד שקוביית החמאה נמסה, להוסיף עוד קוביית חמאה לערבב וכך הלאה.
  • לשפוך את הקרם על בצק הטארט וליישר. לעטוף את פניי הקרם בניילון נצמד, לתת לקרם להצטנן מעט ולהכניס למקרר לפחות שעתיים.

למרנג:

  • לשים מים בסיר קטן ולהביא לרתיחה.
  • לשים את החלבונים והסוכר בקערה ולשים את הקערה מעל הסיר עם המים הרותחים. שהמים הרותחים לא ייגעו בקערה. לערבב עם מטרפה ידנית כל הזמן את החלבונים והסוכר עד שהסוכר נמס (להכניס אצבע לחלבונים ולהרגיש שלא נשארו גושי סוכר) או אם יש לכם מד טמפרטורה, התערובת צריכה להגיע ל-60 מעלות צלזיוס. לוקח כ-4-5 דקות.
  • להעביר ישר את התערובת לקערת מיקסר עם בלון הקצפה, להוסיף קמצוץ מלח ולהקציף על מהירות גבוהה כ-10 דקות לקצף לבן יציב ומבריק מאוד.
  • להעביר את המרנג לשקית זילוף עם פייה בצורה שאוהבים. לזלף את המרנג על פני קרם הלימון מבחוץ כלפי פנים. לא חייב לזלף, אפשר גם למרוח את המרנג בשכבה אחת על פני הקרם.
  • בעזרת ברנר להשחים את המרנג. אם אין לכם ברנר אפשר גם לחמם את התנור על מצב גריל ולהכניס את העוגה לתנור עד שהמרנג מקבל הזהבה. שימו לב, לא לעזוב את התנור, שלא יישרף. לשמור את הפאי במקרר.

בתיאבון

 

שבת עם חן

בספר תמצאו מתכונים לשבת מושלמת: מאכלי עדות, מנות מגוונות לערב שבת, מטעמים לשבת בבוקר שמציפים את הבית בריחם האופייני, וכמובן, ארוחת שישי בצהריים שהיא הסיפתח הראוי לסופשבוע טעים ומלא נחת.

 

הכנתם? שתפו באינסטגרם ותייגו @heninthekitchen

159 תגובות

  1. חן,
    הכנתי את המתכון מספר פעמים. שוחרי פאי לימון מנוסים עפו עליו ומבקשים שאכין שוב ושוב. השילוב המושלם של החמיצות, המתיקות והמרקמים השונים – פנמונאלי. חייב לציין שתענוג גם לראות את הסרטונים שלך שמסבירים ממש טוב ומוסיפים להתלהבות של על הבית בשעת ההכנה.

  2. הכנתי את הפאי כמה פעמים ויצא מעולה, הפעם משום מה למרות שפעלתי לפי ההוראות כמו תמיד, לא הצלחתי להקציף את הביצים זה נשאר נוזלי, ניסתי מס’ פעמים, יש לך רעיון למה?

    1. אחת מהסיבות הבאות-
      1. ביצים לא טריות
      2. הפרדה בין החלמון לחלבון לא הייתה מוחלטת
      3. אחד מהכלים לא היה נקי מספיק ( מים או שומן )

  3. האם אפשר להקפיא פאי לימון?,ואם כן מה הדרך הנכונה להפשיר פאי לימון?
    תודה רבה על מתכונים מאלפים

    1. הי חן! הכנתי בעבר ויצא מדהים מדהים מדהים! רוצה להכין לערב החג בגרסה פרווה.. הרם אפשר להשתמש במקום חמאה בשמן קוקוס קשה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים ישירות למייל!

דילוג לתוכן